Bloggare?!

Jahapp, nu gav jag upp den action laddade fighten mot mig själv och blev en bloggare! *blinkaförvånande*
Nog för att skrivandet hör till ett av mina största intressen, men tiden? Räcker den till att skriva dessa inlägg dagligen, veckligen (som det heter enligt mig)?! Troligen inte, men vi får se hur länge jag orkar hålla sidan uppdaterad. Jag menar, har man lyckats vara medlem på Lunarstorm i sex år, så borde väl detta inte bli något större problem? Jaja, det visar sig ;D
Nu gäller det väl att lära sig en massa funktioner m.m, som att infoga biler (?) Men detta verkar inte vara överdrivet komplicerat, så jag lär då inte få några raseriutbrott. HÄRLIGT CASSIE!
Men vad ska man skriva om? Vad jag gör, inte gör, tänker eller inte tänker? Det får bli en liten blandning mellan allt möjligt här. Förhoppningsvis så kanske någon rolig fillur därute tar sig tid att läsa någon rad då och då. Det finns ju ett x-antal svenska medborgare i det här landet, så någon kanske har tid någon gång.

Eftersom att detta är mitt första inlägg och jag inte har någon lust att berätta mitt livs historia, så får det bli lite tillbakablickar under den pågående veckan =)

Ja... Valborg i förrgår! Började då med grillade hamburgare hemma hos Jonas mor & far. Jag måste säga att jag är en naturlig begåvning då det gäller att kladda och tappa mat! High Five till moi! Hur som helst  så var de timmarna trevliga och pratiga. Bl.a om yxkastning och snygga betong brudar. (Fråga inte).
Vid 20.15 packade jag och Jonas in oss i bilen och for in till stan. Där kan jag icke påstå att det var livat! Någon kändis här och där, men det var allt. Ett antal timmar senare träffade vi på Cindy & Jimmy, vilket resulterade i ett antal knasiga bilder, vilka jag kan lägga upp senare... kanske. Vid kl.00.30 var vi inne i Jonas lägenhet. Jag somnade ungefär med detsamma. Som vanligt vill säga!

Igår for vi (jag & Jonas) iväg på middag igen. Men då hos Jimmy och Cindy, som bjöd på en massa frukt,  grönsaker, ugnsstekt potatis och grillade kotletter. Med oss fyra befann sig även Jonas & Cindys föräldrar (Christer+Pirjo), och Jimmys föräldrar (Roffe+My). De hade inte träffat varandra förut, så det var väl lite det middagen gick ut på. Efter en otroligt smakfull/mättande måltid och efterrätt begav sig den äldre generationen hemåt. Jag och Jonas blev kvar för att spela Geni. Körde brudarna mot grabbarna, men Jonas och Jimmy vann även fast de inte kunde ett skit. Haha :D:D Jag och Cindy kunde däremot en jävla massa, men tärningen var tydligen inte på vår sida. Efter den spelomgången blev det något annat spel som jag inte riktigt minns vad det hette. Det var i varje fall ungefär som charader. Men istället för att använda sig av kroppen, tog man hjälp av en penna och ett papper. I ett sådant spel så tycker man ju nästan att den som går linjen estetisk bild- & formgivning borde ligga hyffsat bra till i slutresultaten. Men ICKE! Jag förlorade med tillräckligt många poäng så att det inte ens är värt att skriva upp resultaten ;D

Sist jag kollade på klockan innan vi for hem till Jonas igen visade den på 00.30. Var väl hemma lite senare än det, och lyckades somna vid två-tiden.


Nu sitter jag hemma hos far min i Hedemora. Staden som Gud glömde, och poliserna! En riktig skit håla skulle man nog kunna säga. En skit håla med smutsiga människor, vars knark och vapen lukt drar sig in i ens näsborrar från flera kilometers avstånd!

Det allra mest positiva under dagen var att jag kom ihåg att slå på eurosport kl.23.30 för att kolla på YOZ. Hela första delen bestod av Skate Board. Så man skulle nog kunna påstå att jag fastnade i soffan under de 15 minuterna, med en tråd av dräggel rinnandes nerför ena mungipan, (treeevligt). Synd att de inte visar mer än 30 minuters extremsport varje fredag. Skulle de förlänga tiden så skulle det nog uppskattas av många. För jag tror att Extremsport utövas av betydligt fler än de som spelar biljard, (vilket för tillfället visas på eurosport ).
Förhoppningsvis så blir det lite mer extremt i Augusti då sommar X-Games bör sändas. HÄRLIGT! Nästan så att man har lust att fara och titta? Någon som sponsrar min resa? =D

Jaja, dags att gå och lägga sig tror jag. Ögonlocken börjar bli tunga, och fingrarna hänger inte riktigt med över tangentbordet längre.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0