Mobbning i lågstadiet?

Efter skolan följde jag med mor min för att hämta upp brorsan på fritids. Han stod och spelade basket helt själv, så medan morsan snackade med läraren gick jag och spelade med honom. Efter ett tag kom en annan unge som också ville vara med. Vi turades om att kasta i tur och ordning, och efter ett tag kom ytterligare två ungar, så då gick jag och ställde mig vid morsan, så att jag kunde småkika på hur de betedde sig. Dessa snorungar har nämligen varit jäkligt taskiga mot brorsan tidigare, (tryckt ner hans huvud i snön tills han tappat andan, dragit ner han byxor inför hela klassen osv).
Ja, de började med att ta bollen från honom, och istället för att turas om att kasta var det bara EN av de som kastade hela tiden. Axel (min bror), försökte ta bollen, men blev då iväg puttad, medan de andra skrattade och sedan fortsatta kasta bollen. Sedan turades de här tre killarna om att kasta, ibland på Axel istället för i korgen. Så efter ett tag sa Axel att det var hans tur.... Och f**t unge nummer 1 säger att Axel får vara sist. Men istället får han inte kasta alls! Och så går han fram till mig, (som håller på att koka över för att jag är så jäkla förbannad), och säger att jag ska säga åt dem. Men eftersom att jag vid det här laget känner mig själv och mitt humör, (när jag väl blir arg), tog brorsan i handen och gick mot bilen.
Hade jag gått fram till de där små skit ungarna, så hade de bara börjat kaxa mot mig ännu mer! Och skulle det ha hänt, så skulle förmodligen alla ligga på sjukhuset med brutna nackar just nu!
Jag fattar inte hur fan det vara så här? De här små killarna är alltså mellan sex och sju år gamla? Hur fan kommer de vara och bete sig om 10 år? Det är fan knappt så att man vågar tänka på det! Jävla ungjävlar!
Vi har snackat med lärarna, pojkarnas föräldrar, men det händer fan ingenting! Det bara fortsätter och blir värre och värre! De gör värre saker mot honom, gör illa honom allt mer.... Ska en liten kille på sex (snart sju) år bara behöva komma innanför dörren hemma innan han börjar gråta för att han hatar att gå till skolan. Varje morgon får man LYFTA upp honom ur sängen, tvinga honom att klä på sig, och ALLTID gå med honom till bussen för att han hatar skolan så jäkla mycket!!!! FYFAN, säger jag bara!
Jag skulle ALDRIG låta mina barn bete sig sådär, det är fan misshandel! Att trycka ner någon i snön tills de inte kan andas längre? Det är så jäkla sjukt! Brorsan är dessutom alldelens för snäll mot allt och alla, så han vågar inte slå tillbaka.
Jag brukar alltid vara emot våld! Men i det här fallet så tror jag att det enda som skulle hjälpa är att ge de där jäkla snorungarna ett rejält kok med stryk, så att de inte vågar sig inärheten av honom igen!!!


Jippie? Nu ska jag plugga.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0