Samhällskunskap för hela slanten!

Jag tog bort det förra inlägget... Detta får bli lite gladare :D Haha!

Vaknade vid kl.**.**, dvs senare än vad jag borde. . . Gjorde mig i ordning och åkte sedan iväg på moppepeden. Jag bor ca.10 km från Sala, så det tar 10-15 minuter med bil. Imorse så blåste det inte särskilt mycket, så det tog 11 minuter för mig att ta mig till skolan på min mogna EU-moped :D *nöjd*
Första lektionen var Samhällskunskap, som började kl.10.35. För några veckor sedan fick vi en sista uppgift av läraren som var att redovisa om hur vi tror att världen kommer att se ut om 50 år. Men redovisningen ska inte vara en vanlig, tråkig rackare, där de som pratar står och läser från ett papper och kollar ner i marken. Utan vi ska göra ett mer kreativt arbete. ROLIGT :D:D:D:D
Jag kom i varje fall på idén att med hjälp av hönsnät, tidningar och tapetklister skapa en jordglob, som ska föreställa min bild av världen om 50 år.
Jag arbetade tidigare ensam, eftersom att jag vägrar vara med Sebastian som tycker att genmanipulation är riktigt oetiskt, men att det är helt okej att gifta sig med djur, och ha sex med dem om man vill (?). Normal människa? Knappast! Jaaaah... Nu arbetar Amalia med mig! Vi verkar ha ganska lika åsikter om hur det mesta kommer att bli/se ut, vilket gör att arbetet blir betydligt enklare. Så vi började med jordgloben idag, och kom igång rätt så bra! Vi klippte till hönsnätet, fixade till det till en ojämn, men synlig "boll", och började sedan fixa med tidningspapper och tapetklister. Fick även lite hjälp av Annika på något hörn =) På måndag ska vi börja måla och fixa lite sådant. Det blir nog faktiskt ett ganska bra arbete tror jag!

Nu är det dags för mig att gå ner på rummet och sova! Måste ta bussen imorgon, så det blir till att gå upp tidigt!

Ciau!

Kommentarer
Postat av: amalia

Det blir kanon! Ja han har lite konstiga funderingar ibland vill jag säga.... :P

2008-05-29 @ 23:12:22
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0