Knutby

Idag hade vi en så kallad "skolresa". De flesta klasser får åka till roliga ställen, som Grönalund, Liseberg osv. Men inte vi... Inte estet bild & musik, media eller hotell & resturang. Nej för vi får åka till Uppsala! Och vet ni vad vi fick göra där? Jo, vi fick börja våran "fantastiska" skolresa med att gå in i Uppsalas Moské :O WOW! Verkligen roligt att sitta på ett hårt golv och lyssna när en snubbe som konverterat sig till Islam snackar om saker man redan vet om! Det enda som egentligen hände här var att jag under resten av dagen hade ont i röven! OCH NEJ, muslimen knullade inte på mig. Det berodde på golvet. Efter detta otroligt spännande besök *not* så bar det av  till Uppsala the centrum. Kollade runt i lite olika affärer med några av estetjävlarna. Vilket var höjdpunkten på dagen!!!
Kl.17.30 var det samling utanför Uppsala Stadsteater där vi skulle se pjäsen, (som jag inte vet vad den heter) om Knutby. Ja, de som inte har hört talas om dramat i Knutby måste ha legat i koma under några år, eller helt enkelt vara totalt efterblivna. Men om det är någon som lider av något av dessa två olika saker, så kan jag ju nämna att Knutby är en by, eller ett samhälle, utanför Uppsala där en präst och hans församling blev helt jäkla kocko. HJÄRNTVÄTTADE av varandra enligt mig. Prästen knullade på flera stycken i byn. Massa triangeldraman hit och dit. Det slutade i alla fall med mord, och mordförsök. De som orkar kan ju läsa det som följer nedan:

Händelse i kronologisk ordning, (kopierat från pjäsens program):

1992: Åsa Waldau kommer till Knutby.
1997: Helge Fossmo flyttar till Knutby med sin fru Helene och deras barn.
December 1999: Helene Fossmo avlider i badkaret i parets hem. Polisen avskriver det hela som ett olycksfall. Strax därpå bryter Åsa Waldaus syster Alexandra förlovningen med sin fästman.
November 2000: Helge Fossmo gifter sig med Alexandra.
Våren 2001: Helge Fossmo inleder ett förhållande med Sara Svensson.
Sommaren 2001: Sara Svensson flyttar in hos Helge och Alexandra Fossmo och blir kvar där i nästan två och ett halvt år.
Hösten 2003: Helge Fossmo inleder ett förhållande med grannen Daniel Lindes fru.
3 November 2003: Sara Svensson får sitt första sms.
7 November 2003: Sara Svensson slår Alexandra Fossmo i huvudet med en hammare. Händelsen polisanmäls inte. Sara Svensson får lämna Knutby.
10 Januari 2004: Sara Svensson mördar Alexandra Fossmo samt skottskadar Daniel Linde.
11 Januari 2004: Sara Svensson grips, misstänkt för mord och mordförsök.
28 Januari 2004: Helge Fossmo anhålls, misstänkt för mord på sin första fru Helene Fossmo, anstiftan till mord på Alexandra Fossmo samt anstiftan till mordförsök på Daniel Linde.
Han döms senare samma år till livstidsfängelse för anstiftan till mord och anstiftan till mordförsök, men frias från mordet på Helene Fossmo. Han anses visserligen ha motiv, men man menar att det inte kan anses vara uteslutet att det hela var en olycka. Sara Svensson döms till rättpsykologisk vård för mord och mordförsök. Helge Fossmo överklagar domen, men den fastställs senare samma år.


Jag vet att många människor, så som nazister m.m. klagar på andra religioner osv, men trots att jag hör till den kristna religionen så måste jag säga att den tar fan priset! Att jämföra en mycket troende kristen, och en mycket troende muslim går knappt. En väldigt troende muslim ber sin bön fem gånger om dagen och fastar typ nån gång om året, medan väldigt troende kristna ofta slutar som hjärntvättade idioter. Knutby är ett bra exempel på det. De vill komma ut med sitt budskap kring hela jorden och bla bla bla. Och TADAAAAA: Nu finns det bara Kristna, otrogna äckliga präster som Helge Fossmo kvar!
Alltså det här med Knutby är så jäkla sjukt! Enligt mig är det inte ens en tro. Visst så kanske det hela började med en församling, en präst mm. Men det slutade med att människor blev hjärntvättade av varandra hela tiden. JÄKLIGT HJÄRNTVÄTTADE faktiskt... Jag menar, planerar en hel församling att en av de ska gifta sig med Jesus, och sedan dö för att  kunna komma upp till sin "make", och sedan tror församlingen att de själva kommer komma upp i himlen som bröllopsgäster? Hallå? VAKNA IDIOTER! Haha, ärligt talat så är det ganska skrattretande att man ens kan tro något så korkat!
Jag har absolut ingenting emot de som tror på Gud, utan jag tycker att varje människa har rätt till en religion och en tro. Men de här händelserna i Knutby är bara för mycket! "Mannen ska inte behöva trycka ner kvinnan, utan kvinnan ska glatt lägga sig ner framför mannen fötter" o.s.v. Ja, det finns faktiskt massvis med andra exempel som jag kan ta upp angående "Knutby ämnet"... Men just nu orkar jag inte skriva så mycket mer, förutom: VADFAN?!

Ni som var fulla/höga/låg i koma under den tiden som massmedia var som störst angående Knutby, så kan jag rekomendera er att gå in på Aftongladet.se eller expressen.se. Detta hör ta mig fan till allmänbildningen enligt mig.

Från denna skolresa har jag fått två saker med mig i livet:
1. Än en gång hittar jag en anledning till att aldrig bli troende. Religion är påhitt. Påhitt som människor på något vis lyckas trycka in i andra människors skallar. De blir hjärntvättade!
2. Helge Fossmo verkar inte vara lika sjuk i huvudet som jag trodde. Han är värre!

Så tack för mig som har bajs tråkigt och har skrivit typ världens längsta blogginlägg genom tiderna. Nu ska jag kolla på One Tree Hill, och sluta tänka på världens förmodligen äckligaste präst.

P.S. Om jag någonsin skulle bli så där "hjärntvättad" trogen, alltså typ "vilja gifta mig med Jesus" trogen, skjut mig? =)

/ Never Believing Cassie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0