Onsdag

Idag har jag varit i Västerås tillsammans med Ida. Vi började med att gå runt i "city", käka på McDonalds (självklart) Sedan gick vi till H&M där jag för någon vecka sedan hittade en cardigan som jag blev stormförtjust i! Självklart var just den färgen jag ville ha slut när vi kom dit. Så det blev inget av med det. Hittade i alla fall lite nya underkläder, och är riktigt nöjd med det köpet! Vi stråsade väl runt där omkring ett litet tag, och bestämde oss sedan för att åka vidare till Erikslund. Det är här berättelsen om P-huset börjar:

Jag och Ida började mata in alla våra små pengar i automaten för att betala vår biljett, och självklart fattas det fyra kronor! Det hade vid det laget samlats ett gäng killar bakom oss, och Ida kämpade på med att försöka betala resten av kostnaden med kortet. Automaten vägrade dock ta detta kort och vi böörjade bli allt mer frustrerade. Killarna bakom försökte även dem hjälpa oss, och det slutade med att den ena sa: "Det här går mycket fortare" och tröck ner en femma. Så var betalningen klar. MEN halvvägs till bilen märker Ida att hon har tappat biljetten man måste ha för att komma ut! Det hade varit ganska pinsamt att gå tillbaka när gänget med killar stog där, så vi gick vidare till bilen, väntade tills de hade åkt, och sedan fick jag i princip hoppa av i farten, för att ta upp biljetten som ligger en meter från automaten! Så jävla lyckat! Kan ju nämna att vi skrattade en del på vägen till Erikslund ;)

Hur som helst så kom vi fram till Erikslund, kollade runt i olika affärer men hittade inte särskillt mycket. Gick in på biltema där jag köpte lite verktyg jag behöver för att kunna fixa iordning min cykel, och ett par arbetsbyxor som kan vara bra att ha de gånger jag hjälper farsan med olika "sysslor". Det sista besöket gjorde vi på Hundman, där jag köpte lite mat till min spindel. Sedan bar det av hemåt!

Hamnade på arbetsförmedlingen där jag satt och väntade i 40 minuter! När det väl var min tur var det enda gubbj****n sa: "Du kommer få ett brev hem i början av nästa vecka, där det står om ett möte som kommer hållas om ett par veckor". Så det var bara att dra på falsk-smilet och tacka för mig. JÄTTE KUL var det!

Under kvällen har jag bara tagit det lugnt, umgåtts lite med min syster osv.
Ser fram emot min hemlighetsfulla morgondag!


Kommentarer
Postat av: IDA

hahaha jävla p-hus!! men det var kul. VAD HAR DU FÖR HEMLIGHETSFULLMORGON DAG ? ... JAG VET :D

2009-09-17 @ 10:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0