Onsdag

Imorse kl 10 hade jag tid hos soc. Jag kommer få pengar om några dagar, och skäms som fan över det. Vill verkligen inte ha de här pengarna. Men vad har jag för val? Söker jobb hela tiden, men får ta mig fan inte ett skit! Det känns fördjävligt. Aja, bara att bita ihop och kämpa vidare antar jag.

Fick i alla fall lite trevligare när jag träffade Ida & Sara Schön för en fika. Har nog aldrig behövt en kopp kaffe så mycket som jag gjorde då! Jag och tjejerna bestämde oss i alla fall för att göra en spontan tripp till Västerås, så jag kom hem därifrån nyligen. Ida shoppade loss som vanligt ;) Själv får man vänta på pengarna som kommer på fredag eller måndag. Jag måste verkligen köpa lite nya plagg. Skäms fan över att gå runt i alla gamla och utslitna tröjjor jag har nu.

När jag ändå är inne på det här med socialen, (nästan), så måste jag bara nämna att för att få bidrag måste man söka minst åtta jobb om dagen. ÅTTA jävla jobb om dagen? Det finns fan inte så mycket jobb. Fattar inte hur fan de har tänkt?! Med tanke på att jag varken har utbildning, körkort eller bil så är det väldigt många jobb som inte ens är någon idé att söka. Visst, jag kanske ska öka "sökfältet"? Börja leta jobb i norrland eller skåne? Bra idé, verkligen!

Nej, aldrig i hevete... Flyttar man till norrland får man stå ut med en massa jobbiga släktingar. Flyttar man till skåne får man stå ut med en jäkla massa invandrare, kriminella, och allmänna idioter.


Kanske ska öppna eget företag? Cassandras prostitution AB?

Kommentarer
Postat av: Micaela

Shit 8 jobb om dagen :S..Det är ju sjukt mycket!

Finns inte mycket jobb i sala inte :S

2009-09-03 @ 09:54:00
URL: http://mulari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0